Στον εντυπωσιακό αριθμό των περίπου 100 εκατομμυρίων ανέρχονται κατά μέσο όρο τον χρόνο οι αναζητήσεις στο Google από χρήστες του Διαδικτύου που αναζητούν διάφορες πληροφορίες για τον τουρισμό στην Κύπρο. Κι ο αριθμός αυτός βαίνει κάθε χρόνο αυξανόμενος.

Μάλιστα, η αύξηση στις διαδικτυακές αναζητήσεις για Κύπρο είναι η έβδομη μεγαλύτερη στην Ευρώπη.

Εκτός από τα πολλά χρήσιμα συμπεράσματα που μπορεί να εξαχθούν για πολλούς τομείς, για τους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα του τουρισμού ο αριθμός αυτός δείχνει ένα πράγμα: την ανάγκη να… εκμεταλλευτούν το Ίντερνετ προς όφελος της επιχείρησής τους, να ενισχύσουν την ψηφιακή τους παρουσία και να στραφούν στην ψηφιακή διαφήμιση για να έχουν μέγιστο όφελος από τη νέα τάση της σύγχρονης εποχής που λέγεται «ψηφιακή επικοινωνία και δικτύωση».

Πέρα από τις πλατφόρμες κράτησης δωματίων, οι ιστοσελίδες γενικότερου ή ειδικού περιεχομένου, αλλά κυρίως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι πραγματικά «εργαλεία» για όποιον θέλει να αυξήσει την επισκεψιμότητα και την πελατεία του.

Έμφαση στο ψηφιακό μάρκετινγκ

Άλλωστε, έρευνες έχουν αποδείξει ότι το ψηφιακό μάρκετινγκ έχει βοηθήσει τα ανεξάρτητα καταλύματα να αυξήσουν τον αριθμό των πελατών τους μέσω της ψηφιακής δραστηριοποίησής τους και φυσικά μέσω της ψηφιακής τους διαφήμισης.

Σύμφωνα πάντως με τα στοιχεία της Google, κινητές συσκευές (δηλαδή τάμπλετ και κινητά τηλέφωνα) είναι αυτά που κυρίως χρησιμοποιούν οι χρήστες για τις τουριστικού ενδιαφέροντος αναζητήσεις τους. Ακόμη και αυτό αποτελεί ένα σημαντικό στοιχείο, το οποίο πρέπει να «ερμηνευτεί» ανάλογα από τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη βιομηχανία του τουρισμού.

Η «συνήθεια» αυτή των χρηστών δείχνει με άλλα λόγια την κατεύθυνση στην οποία θα πρέπει να δώσουν έμφαση οι επιχειρηματίες και τα διαφημιστικά γραφεία προκειμένου να προσαρμόσουν ανάλογα τον σχεδιασμό των ιστοσελίδων κάθε επιχείρησης.

Σε κάθε περίπτωση, οι επιχειρηματίες του τουριστικού κλάδου δεν μπορούν να γυρίσουν την πλάτη τους στην ψηφιακή διαφήμιση. Ζούμε στην εποχή του Ίντερνετ και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που “συνοδεύουν” πλέον τον χρήστη παντού και για πολλές ώρες.