Όλοι συμφωνούν: η μουσική μιας διαφήμισης πολλές φορές είναι τόσο σημαντική όσο η ίδια η διαφήμιση. Πράγματι, πολλές φορές ακούμε ένα τραγούδι και ενστικτωδώς φέρνουμε στη μνήμη μας το προϊόν το οποίο συνόδευε σε αντίστοιχη διαφήμιση.

Ποιος δεν θυμάται άραγε τη δική μας Λία Βίσση και το κλασικό πλέον τραγούδι ‘Follow your heart’ στη διαφήμιση που παρουσίαζε γνωστή μάρκα οινοπνευματώδους ποτού; Μήπως όλοι μας δεν έχουμε συνδέσει μια μάρκα σοκολάτας με τον Στέφανο Κορκολή και ‘Το πιο γλυκό κομμάτι της ζωής μου’, τραγούδι το οποίο ερμήνευσε μετέπειτα για χάρη της διαφήμισης και ο Πάνος Μουζουράκης;

Και το αντίθετο: Πόσα και πόσα τραγούδια δεν έχουν καθιερωθεί ως δημοφιλή ακούσματα μέσω των διαφημίσεων; Χαρακτηριστικό παράδειγμα, οι Raining Pleasure, το συγκρότημα από την Ελλάδα, που έγινε ευρέως γνωστό με το τραγούδι ‘Fake’ που συνόδευε την προβολή των υπηρεσιών γνωστής εταιρείας τηλεπικοινωνιών.

Βασικό συστατικό επιτυχίας

Μεγάλα διαφημιστικά πρακτορεία υπογραμμίζουν τη σημασία της μουσικής επένδυσης στα projects τους, τονίζοντας ότι το πιο βασικό όλων είναι η εύστοχη μουσική να κάνει το προϊόν πιο αναγνωρίσιμο. Αυτός είναι ένας από τους στοιχειώδεις κανόνες της διαφήμισης, από την αρχή της ιστορίας της ακόμη. Ποιος δεν έχει ακούσει, άλλωστε, το tailormade τραγούδι του Γιάννη Κύρη για το παλιό γάλα Καρνέισον, με πρωταγωνιστές τον Καρνέισον και τη Λόλα, ακόμη κι αν δεν ήταν παιδί εκείνη την εποχή;

Η μουσική ενός διαφημιστικού σποτ, όμως, έχει εξαιρετική σημασία ακόμη και σήμερα, στην εποχή του digital marketing και του «βομβαρδισμού» του καταναλωτή με μηνύματα και ερεθίσματα κάθε ώρα και στιγμή, ακόμη κι όταν βρίσκεται στο δρόμο, μέσω του κινητού του τηλεφώνου. Κι αυτό γιατί η χαρακτηριστική μουσική ενός σποτ το κάνει ευκολομνημόνευτο και αναγνωρίσιμο μέσα σε όλον αυτόν τον καταιγισμό.

Τα παραδείγματα στην εγχώρια αλλά και στην παγκόσμια διαφημιστική αγορά δεν έχουν τέλος. Αποδεικνύουν περίτρανα ότι η μουσική που επενδύει ένα σποτάκι αποτελεί πολύ σημαντικό συστατικό που συμβάλλει καθοριστικά στην τελική επιτυχία της διαφημιστικής καμπάνιας.