Ανάμεσα στα χιλιάδες διαφημιστικά μηνύματα που μας κατακλύζουν, υπάρχουν καμπάνιες που ξεχωρίζουν. Τι είναι αυτό που χαρακτηρίζει, λοιπόν, μια διαφημιστική εκστρατεία επιτυχημένη; Μα φυσικά, η ικανότητά της να επικοινωνήσει το μήνυμά της αβίαστα και με σαφήνεια στο καταναλωτικό κοινό!

Κατά καιρούς, τα κριτήρια της επιτυχίας ποικίλουν, μιας και οι διαφημίσεις αποτελούν ‘καθρέφτη’ της πραγματικότητας για κάθε δεδομένη χρονική περίοδο. Αυτό που μια εποχή κρίνει ως πρωτοποριακό, είναι βέβαιο πως η επόμενη θα το κρίνει ως ξεπερασμένο. Η τεχνογνωσία και οι αλλαγές στις ανάγκες των κοινωνιών ορίζουν τις διαφορές στην αντιμετώπιση και τον χαρακτηρισμό των διαφημίσεων.

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά μιας καλής διαφήμισης;

  • Πρωτοτυπία

Αν και δεν αποτελεί πάντα απαραίτητο στοιχείο της επιτυχημένης διαφήμισης, θεωρείται πως τόσο το πρωτότυπο σενάριο, όσο και οι πρωτότυπες υπηρεσίες/προϊόντα κάνουν μια διαφήμιση να ξεχωρίζει ακόμα κι αν δεν έχουν δαπανηθεί πολλά χρήματα στη διαφημιστική καμπάνια.

  • Ενσυναίσθηση

Η διαφήμιση που αφουγκράζεται τις ανάγκες και τις ανησυχίες της εποχής της και κατορθώνει να εναρμονιστεί με τις επίκαιρες τάσεις αποτιμάται θετικά στην εκτίμηση του κοινού. Ο πρωταγωνιστής και το σενάριο του μηνύματος έχουν στόχο την ταύτιση πομπού και δέκτη με στόχο την υποκατάσταση των αναγκών του δεύτερου στο πρόσωπο του πρώτου.

  • Διαχρονικότητα μηνύματος

Όσο πιο διαχρονικό είναι το μήνυμα της διαφήμισης, τόσο μακροβιότερη αποδεικνύεται και τόσο πιο ισχυρό αποτύπωμα έχει στη συνείδηση του κόσμου. Η διαχρονικότητα δεν αφορά πάντα στα χαρακτηριστικά του ίδιου του προϊόντος, όσο τις διαχρονικές αξίες που διέπουν την εταιρεία παραγωγής, αλλά και τα πανανθρώπινα μηνύματα για το σεβασμό στον άνθρωπο, τη διαφορετικότητα και το περιβάλλον.

  • Δυνατό σλογκαν

Τα λεγόμενα “διαφημιστικά τσιτάτα” πρέπει να ηχούν δυνατά και καθαρά στα αυτιά του αποδέκτη. Πρέπει να περιέχουν ξεκάθαρο το μήνυμα της πώλησης και να μπορούν εύκολα να απομνημονευτούν ασυνείδητα ή συνειδητά από τον καταναλωτή.

  • Αλήθεια

Οι τελευταίες έρευνες έδειξαν πως οι πιο επιδραστικές διαφημίσεις είναι όσες παρουσιάζουν γεγονότα κοντά στην πραγματικότητα. Οι παραπλανητικές ρεκλάμες και οι προβολή ουτοπικών χαρακτήρων/καταστάσεων προκαλούν την εύλογη αποστροφή και δυσπιστία του καταναλωτή.