Υπάρχουν πολλοί επιχειρηματίες εκεί έξω που ακόμα και σήμερα, στην εποχή της καταιγιστικής πληροφορίας για πλήθος προϊόντων, στέκονται δύσπιστοι ή σκεπτικοί απέναντι στη χρησιμότητα της οργανωμένης διαφήμισης. Σε απάντηση των διαφημιστικών εταιρειών προτάσσουν την αυτόνομη διαφήμιση, την οποία διακρίνει το σημαντικά μικρότερο κόστος. Άλλωστε, διενεργείται αποκλειστικά με πρωτοβουλία και μέσα του επιχειρηματία.

Είναι, ωστόσο, το ίδιο αποτελεσματική;

Για να απαντήσουμε στο ερώτημα αυτό πρέπει να εστιάσουμε στα πλεονεκτήματα της προβολής που πραγματοποιείται από τις διαφημιστικές εταιρείες και που εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να επιτύχει η μεμονωμένη, αποσπασματική ενέργεια του επιχειρηματία.

Σε τι διαφέρει η διαφήμιση από ένα διαφημιστικό γραφείο

Κύριο πλεονέκτημα είναι η ευρύτερη και μαζικότερη διείσδυση μέσα από τη δυνατότητα προβολής σε ευρύτερο κοινό και μεγαλύτερες αγορές. Αυτό επιτυγχάνεται από την ποικιλία των διαθέσιμων διαφημιστικών τρόπων, που επιτρέπουν στο προϊόν να προωθείται ταυτόχρονα σε πολλά μέσα και με διαφορετικούς τρόπους που μπορούν να αναπροσαρμόζονται. Οι εν λόγω μέθοδοι αποτελούν δοκιμασμένα εργαλεία, που μπορούν να αντεπεξέρχονται σε όλων των ειδών τις επιχειρηματικές ανάγκες, μιας και υπόκεινται σε αξιόπιστη και αντικειμενική αξιολόγηση της αποτελεσματικότητάς τους. Ως συνέπεια, μπορούν και… αναδιπλώνονται, όταν το διαφημιστικό αποτέλεσμα δεν συνάδει με την αύξηση των πωλήσεων του προϊόντος. Την ίδια στιγμή μπορούν να εξατομικεύονται και να διαφοροποιούνται, ανάλογα με το target group της προβολής.

Οι διαφημιστικές εταιρείες έχουν το πλεονέκτημα επάρκειας πόρων που καταπιάνονται με την ταυτόχρονη προβολή σε πολλά διαφορετικά μέσα. Κάθε διαφημιστική καμπάνια αποτελεί αποτέλεσμα προσεκτικής μελέτης από ειδικούς συμβούλους προβολής και διαφημιστές, που γνωρίζουν άριστα τις ανάγκες της αγοράς και τις απαιτήσεις του καταναλωτικού κοινού.

Ακόμα και το οικονομικό πλεονέκτημα που θεωρητικά συμβαδίζει με την αυτόνομη διαφήμιση, δεν φαίνεται ικανό από μόνο του να δελεάσει τους επιχειρηματίες που επιθυμούν την επαγγελματική προβολή των προϊόντων τους. Εξάλλου, είναι πολλά στις μέρες μας τα διαφημιστικά γραφεία που διαθέτουν διαφημιστικά πακέτα κομμένα και ραμμένα στις ανάγκες των πελατών τους.