Η διαφήμιση κατέχει αδιαμφισβήτητα τεράστια δύναμη. Μια επιτυχημένη διαφήμιση έχει τη δυνατότητα να επηρεάσει εκατομμύρια θεατές κι αυτό είναι κάτι πραγματικά σπουδαίο. Συνήθως, το κέρδος από μια διαφήμιση ερμηνεύεται με οικονομικά στοιχεία και ποσοτικά δεδομένα. Αν η διαφήμιση είναι καλή και το προϊόν τόσο καλό όσο το Lucky Nugget, τότε οι πιθανότητες να επηρεάσει το καταναλωτικό κοινό αυτομάτως αυξάνονται. Αυτό πάλι έχει αντίκτυπο στις πωλήσεις και τη γενικότερη επιτυχία εκάστοτε εταιρείας.

Ωστόσο, υπάρχουν φορές που το ζητούμενο δεν είναι η αύξηση της κατανάλωσης για μια διαφήμιση. Υπάρχουν ορισμένες διαφημίσεις που στόχο έχουν να αφυπνίσουν τη συνείδηση καθενός από εμάς. Στην προσπάθειά τους αυτή κάνουν επίκληση στο συναίσθημα και εκεί επικεντρώνονται. Πλέον, δεν προσπαθούν να πείσουν τον καταναλωτή για μια ανάγκη, η οποία επί της ουσίας δεν υπάρχει. Αντιθέτως, στόχος τους είναι να ευαισθητοποιήσουν το κοινό σε σχέση με μια συμπεριφορά, έναν αγώνα, μια ανάγκη.

Το παράδειγμα της Greenpeace

Ένα εξαιρετικό παράδειγμα αποτελεί μια πρόσφατη διαφήμιση της Greenpeace, παραγωγής της Iceland από το Ηνωμένο Βασίλειο. Πρόκειται για την ιστορία μιας ουρακοτάγκου, που έχει χάσει την οικογένειά της. Ο λόγος που έχασε τους δικούς της δεν είναι άλλος από την καταστροφή των δασών της ΝΑ Ασίας. Πρόκειται σαφώς για μια διαφήμιση με ισχυρό κοινωνικό μήνυμα. Είναι μια διαφήμιση που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση του κοινού απέναντι σε ένα διαρκώς αυξανόμενο πρόβλημα.

Η καταστροφή της φύσης είναι δεδομένη και όλοι λίγο πολύ γνωρίζουμε ότι συμβαίνει. Με τέτοιου είδους διαφημίσεις, όμως, ο κόσμος έρχεται αντιμέτωπος με την ωμή αλήθεια με τρόπο παραστατικό και άμεσο. Γι’ αυτό και ο αντίκτυπος είναι αρκετά μεγάλος σε σχέση με άλλες μεθόδους ευαισθητοποίησης. Δυστυχώς, υπάρχουν πάντοτε αντιδράσεις σε τέτοιες προσπάθειες. Από τη μεριά της η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου απαγόρευσε την προβολή τής εν λόγω διαφήμισης. Ως αιτιολόγηση ανέφερε το γεγονός ότι περνά πολιτικό μήνυμα. Ευτυχώς, η διαφήμιση κατάφερε να προσελκύσει εκατομμύρια views μέσω της προβολής της στο YouTube και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media).