Οι διαφημίσεις στοχεύουν στην αφύπνιση του θυμικού του κοινού τους, γεγονός που είναι πλήρως κατανοητό. Χωρίς συναισθηματική φόρτιση, οι καταναλωτές θα επέλεγαν με βάση τις πραγματικές τους ανάγκες και δεν θα μπορούσαν να επηρεαστούν από οτιδήποτε άλλο. Επομένως, ο κλάδος της διαφήμισης δεν θα ήταν αναγκαίος και επί της ουσίας δεν θα έκανε τίποτε άλλο, παρά να απαριθμεί τα πλεονεκτήματα και τα οφέλη ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Όμως, η κατάσταση είναι εντελώς διαφορετική. Οι διαφημιστικές εταιρείες στην Κύπρο και τον κόσμο έχουν ως σκοπό τους την ανεύρεση τεχνικών και μεθόδων, οι οποίες θα ξυπνήσουν τα επιθυμητά συναισθήματα στο εκάστοτε κοινό.

Διαφημίσεις που Γεννούν Συναισθήματα

Υπάρχουν όμως και διαφημίσεις που χρησιμοποιούν το συναίσθημα με διαφορετικό τρόπο. Αν και δεν επιθυμούν να πουλήσουν κάτι ή να ενισχύσουν την εταιρική εικόνα κάποιας πολυεθνικής, εντούτοις χρησιμοποιούν διαφημίσεις με βάση το συναίσθημα. Ένα παράδειγμα αποτελεί η πρόσφατη διαφήμιση που κυκλοφόρησε στην Ισπανία. Αυτή η διαφήμιση αναφέρεται στην ανάγκη για συναναστροφή με το κοινωνικό περιβάλλον και πιο συγκεκριμένη την ανάγκη επικοινωνίας και συνεύρεσης ενός ατόμου με τους δικούς του ανθρώπους. Οι προσωπικές αλληλεπιδράσεις είναι ξεχωριστές και δυστυχώς δεν υπάρχει εγγύηση ότι θα είναι διαθέσιμες για πάντα. Συνεπώς, η διαφήμιση τονίζει πόσο σημαντικό είναι να βρισκόμαστε με άτομα που αγαπάμε και θέλουμε να κρατήσουμε κοντά μας.

Φυσικά και το θέμα των κοινωνικών σχέσεων έχει απασχολήσει πολλές διαφημιστικές εταιρείες ανά τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Κύπρου. Πολλοί είναι εκείνοι που προβάλλουν τη μοναξιά της τρίτης ηλικίας, την απομόνωση κοινωνικών ομάδων που στιγματίζονται από το σύνολο των πολιτών και προσπαθούν να επηρεάσουν την κοινή γνώμη. Επίσης, ο ρατσισμός είναι ένα συνηθισμένο θέμα, με αρκετές διαφημίσεις να προσπαθούν να ενημερώσουν τον κόσμο, επιδιώκοντας ίσως να βελτιώσουν την κατάσταση μέσα από ένα συγκλονιστικό βίντεο λίγων δευτερολέπτων.

Τέτοιες προσπάθειες από διαφημιστικές εταιρείες φανερώνουν το κοινωνικό πρόσωπο της διαφήμισης και αποδεικνύουν πως δε θυσιάζονται τα πάντα στο βωμό του κέρδους.