Το φαγητό και το ποτό αποτελούν βασικές ανάγκες για τον άνθρωπο, αλλά και κομμάτι της ψυχαγωγίας. Γι’ αυτό και σε αυτές τις ανάγκες έχει βασιστεί μια ολόκληρη βιομηχανία με τεράστια κέρδη σε παγκόσμιο επίπεδο. Αν σκεφτείτε για μια στιγμή όλους τους κρίκους της αλυσίδας του φαγητού και του ποτού, των προϊόντων και των υπηρεσιών που εμπλέκονται, των επιχειρήσεων και των ατόμων που τις απαρτίζουν, τότε ίσως συνειδητοποιήσετε τον αντίκτυπο για την διεθνή οικονομία.

Φυσικά, δε θα μπορούσε να λείπει απ’ όλα αυτά ο κλάδος της διαφήμισης. Καθώς οι ανταγωνιστές είναι πάρα πολλοί και όλοι επιθυμούν να κατακτήσουν ολοένα μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό, οι διαφημιστικές εταιρείες έχουν πολλή δουλειά. Οι επιχειρήσεις είναι αναρίθμητες, τα φαγητά και τα ποτά προσφέρονται σε ευρεία γκάμα επιλογών. Έτσι, ο κλάδος της διαφήμισης καλείται να κάνει το θαύμα του!

Είναι Όλα Θέμα Μάρκετινγκ;

Σαφώς και υπάρχουν προϊόντα τα οποία έχουν καταξιωθεί με το πέρασμα του χρόνου λόγω υψηλών ποιοτικών προδιαγραφών και σεβασμού στο αγοραστικό κοινό. Η ανάπτυξη μιας επωνυμίας και η αναγνώριση ενός προϊόντος θέλει χρόνο και σκληρή δουλειά. Ωστόσο, αυτή δεν είναι η μόνη διέξοδος για μία εταιρεία που θέλει να καταξιωθεί στον χώρο. Για παράδειγμα, η υπεροχή πάντοτε προσφέρει ευκαιρίες για γρήγορη (ή μάλλον γρηγορότερη) πορεία προς την κορυφή. Η επιτυχής πορεία μιας εταιρείας, συνδυαστικά με αποτελεσματική διαφημιστική στρατηγική, βοηθάει στην εδραίωση της αναγνωρισιμότητας, του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, και στην περαιτέρω εταιρική ανάπτυξη και κερδοφορία.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα πολλών μικρών ζυθοποιείων στην Ελλάδα. Η 56 Isles Aegean Wit , μια ετικέτα μπίρας που παράγεται στην Πάρο, κατάφερε να ξεχωρίσει διεθνώς για την premium ποιότητα και την εξαιρετική γεύση της. Μάλιστα, βραβεύτηκε πρόσφατα στα Great Taste Awards με τρία αστέρια. Μέσω σωστής επικοινωνιακής στρατηγικής, τόσο η βράβευση όσο και το “brand awareness” έκαναν γρήγορα το γύρο του κόσμου. Πλέον, η 56 Isles Aegean Wit δεν είναι μια άγνωστη ετικέτα μπίρας. Οι εξαγωγές έχουν εκτοξευτεί, αποδεικνύοντας πως οι μικρο-μεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα μπορούν να ξεχωρίσουν σε διεθνές επίπεδο.